Friday, April 4, 2025 8:44:48 AM

Werkvoorraad

6 years ago
#168 Quote
Ik wil het nieuwe jaar starten met een inventarisatie. Hoe doe ik dit.
Er zijn open oliën en producten die ik gebruik voor promo/workshops/test etc.
Kun je een werkvoorraad aanleggen? Zo ja hoe dan ik dacht ik boek ze in als promo kosten oid maar dat kan niet volgens mij. Als ik alles op voorraad in voor hoe doe ik het dan met alles wat je gebruik voor bovengenoemde?
Je koopt het in via je bedrijf gebruik het daarvoor dus facturen aan jezelf gaat ook niet, maar hoe dan wel? Verschil 2 opnames moet ook privé gebruik nog af kortom hoe hoe ik dit goed bij??
0
6 years ago
#169 Quote
Maak onderscheid tussen je voorraad voor handel en voorraad voor promo.

Promotieartikelen voer je niet in als voorraad maar voer je direct op als kosten. Je anonimiseert die voorraad door het artikel Promotiekosten* te gebruiken. Je houdt die artikelen ook fysiek gescheiden van je handelsvoorraad. Dus in een andere kast of andere doos.

*Maak een nieuw artikel en geef dat de [b]soort [/b ]'Promotiemateriaal'. Die gebruik je dan op je inkoopdocument. Let op: Hier kun je niet de inkoopwizard van YL voor gebruiken.

(Zou je ze wel als voorraad boeken dan moet je iedere flyer en druppel die je weggeeft weer inboeken en das niet handig.)

Vwb je voorraad inboeken. Hier vind je het document dat dat beschrijft:

https://docs.google.com/document/d/1AALzI1aerpV3aSlVPVBvKFk1KimfpgRayYw87_6bsaw
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
6 years ago
#170 Quote
Dankjewel Stefan,

Hoe boek ik dan oliën in onder promotie kosten, aangezien de artikelen allemaal voorraad zijn. Als ik nu dus mijn voorraad weeg en opneem is dat voorraad en geen promo. Is ergens de optie een artikel niet als voorraad maar op kosten te boeken??

quote=Stefan]Maak onderscheid tussen je voorraad voor handel en voorraad voor promo.

Promotieartikelen voer je niet in als voorraad maar voer je direct op als kosten. Je anonimiseert die voorraad door het artikel Promotiekosten* te gebruiken. Je houdt die artikelen ook fysiek gescheiden van je handelsvoorraad. Dus in een andere kast of andere doos.

*Maak een nieuw artikel en geef dat de [b]soort [/b ]'Promotiemateriaal'. Die gebruik je dan op je inkoopdocument. Let op: Hier kun je niet de inkoopwizard van YL voor gebruiken.

(Zou je ze wel als voorraad boeken dan moet je iedere flyer en druppel die je weggeeft weer inboeken en das niet handig.)

Vwb je voorraad inboeken. Hier vind je het document dat dat beschrijft:

https://docs.google.com/document/d/1AALzI1aerpV3aSlVPVBvKFk1KimfpgRayYw87_6bsaw[/quote]
0
6 years ago
#171 Quote
Maak een nieuw artikel en geef dat de [b]soort [/b ]'Promotiemateriaal'. Die gebruik je dan op je inkoopdocument. Let op: Hier kun je niet de inkoopwizard van YL voor gebruiken.

Het artikelsoort 'Promotiemateriaal' boekt automatisch op de grootboekrekening 'algemene kosten'.
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
6 years ago
#172 Quote
[kan er een kopie gemaakt worden van alle Young living oliën die er in de artikelen staan en daar dan promotieartikelen van maken dat er een P oid toegevoegd wordt aan artikelnummer? Anders betekent het dat alle oliën opnieuw ingevoerd moeten worden. Nog mooier zou zijn als je bij de wizard de keuze heb om ze als promo kosten of als voorraad te boeken..... (Uitdaging;))
0
6 years ago
#173 Quote
Het is op dit moment niet mogelijk om artikelen te kopieren maar ik zal kijken of dit geimplementeerd kan worden. (niet op korte termijn)
0