Thursday, November 21, 2024 2:49:42 PM

Inkoopfactuur inboeken met losse bon of digitale factuur

6 years ago
#11 Quote
https://docs.google.com/document/d/1bie_SV1ke4IUCbnbs-752tzF6D-AfyV3Ih5mOb0J1mg/edit?usp=sharing
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
6 years ago
#78 Quote
Bij het inboeken van een inkoopfactuur neemt hij de prijzen niet mee. Wat doe ik verkeerd? ik selecteer een artikel (yl olie) daar staan de prijzen netjes van genoteerd. er komen echter geen bedragen te staan alleen o,oo

Moet ik dat handmatig ingeven?? nee toch?
0
6 years ago
#81 Quote
Om welke olie gaat het? Geef even de naam door, dan kijk ik het na.
1
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
6 years ago
#84 Quote
Dragon time
Dorado azul
Stress away roll-on
Pine
Cederwood
0
6 years ago
#88 Quote
Ik heb dat hier inderdaad ook en ga het uitzoeken
0
6 years ago
#89 Quote
In de volgende release is dat verbeterd
0
6 years ago
#94 Quote
hoe verwerk je de promo (gratis) artikelen in je boekhouding? corrigeer je dan de inkoopprijs naar 0 of wat is hier de methode voor? Het aantal moet wel voor je voorraad verwerkt worden.
0
6 years ago
#98 Quote
OPMERKING: onderstaande moet werken maar door een bug geeft dit momenteel een foutmelding bij promotie materialen. In versie 0.34.1 is deze fout opgelost!

Ik zou zelf promo artikelen niet opnemen als voorraad. Ze heeft immers een voorraadwaarde van 0 euro en tenzij je bij gaat houden hoeveel promo artikelen je weggeeft voegt het weinig toe.

Echter zou je toch die aantallen willen bijhouden dan doe je dat het eenvoudigst in het Artikelbeheer-scherm.

Voordat je dit doet moet je eerst de artikelsoort 'Promotie materiaal' aanpassen van niet-voorraad naar wel-voorraad houdend.

Dit is voor gevorderde gebruikers want je gaat de instellingen van je administratie personalizeren!

Dit doe je als volgt:

1. Ga naar het menu Inrichten administratie -> Artikelsoorten
2. Zoek in de lijst de naam PROMOTIE MATERIAAL op
3. Selecteer in de kolom BTW groep de optie NL Hoog tarief
4. Open nu de grootboekrekeningen met het menu Grootboekrekeningschema
5. Klap het hele schema uit met de knop >>
6. Zoek naar de rekening Voorraad handelsgoederen
7. Sleep deze rekening naar je scherm Artikelsoorten-beheer en laat deze vallen op de regel PROMOTIE MATERIALEN
8. Deselecteer het vinkje in de kolom Geen voorraad!
9. De wijziging wordt automatisch opgeslagen

]Hiermee is je promotie artikelsoort van kostenartikel gewijzigd in een voorraadartikel. Nu kun je aantallen invoeren!

Nu ga je terug naar het artikelbeheerscherm.

1. zoek het promo artikel op. (of maak het aan als het nog niet bestaat. Hanteer het artikelsoort Promotie materiaal zodat de btw direct goed ingesteld is)

2.
in de kolom Voorraadwijziging geef je het aantal aan
in de kolom Kostprijs obv producteenheid geef je 0 in
in de kolom Wijzigingseenheid selecteer je de eenheid Stuks
Klik nu op de knop Wijzig voorraad om de aantallen bij te werken.

Met negatieve aantallen onttrek je uit de voorraad

Let op dat je dit alleen doet met artikelen met 0 euro inkoopwaarde. Anders moet je inkoopfacturen gebruiken.
0
6 years ago
#99 Quote
Oké, duidelijk. Als je dit invoert als promo artikel en je vervolgens een promo artikel verkoopt voor de gewone verkoop prijs via een factuur gaat het dan wel van je gewone  voorraad af? Kan dit dan administratief allemaal?
0
6 years ago
#100 Quote
Promo artikelen hebben bij Young Living een andere artikel code als de reguliere artikelen. De code eindigt  nl op 'P'.

Dus eigenlijk kun je nooit in de war raken.

Overigens: Promo artikelen krijg je gratis....dus waarom zou je die in je boekhouding opnemen? Lekker voor eigen gebruik of weggeven om zo meer omzet aan andere artikelen te genereren. Als je ze verkoopt dan verdient de fiscus hier ook aan....tja
0