Wednesday, February 5, 2025 5:49:03 PM

Reden voor voorraad mutaties

5 years ago
#250 Quote
Hallo,

Als ik nu mijn voorraad wijzig boekt hij dit als het goed is weg op nummer 7011010.
Je hoeft nu alleen geen reden op tegeven dit is denk ik wel handig voor de belastingdienst.
Die wil graag weten waarom er een voorradmutatie is.
Bij ons is het vaak dat we verkeerd wegboeken op kleur of op maat.
0
5 years ago
#252 Quote
Waar boek jij die voorraadmutaties?
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
5 years ago
#254 Quote
Nummer is denk ik wel goed.

Alleen moet je in mijn optiek een reden opgeven waarom je die voorraad mutatie doet
BV
Verkeerde kleur
Verkeerde maat
Niet aanwezig
etc
0
5 years ago
#256 Quote
In welk scherm boek jij die voorraadmutatie?
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
5 years ago
#262 Quote
Hoi,

Artikelbeheer en dan voorraad wijziging

Moet je wijzigingsaantal ingeven en stuks en of je er een bedrag aan wilt hangen.
Denk dat daar een verplichting moet komen waarom je de voorraad wilt wijzigen

Eric
0
5 years ago
#266 Quote
Achtergrond:

Hier wordt standaard als oorzaak ingevoerd: "Voorraad handmatig aangepast"

De verandering op de activa wordt gebalanceerd met een opbrengsten-rekening. Die rekening stel je in bij

Instellingen>MagazijnBeheer>Artikelen
daarna
Grootboekrekeningen voor voorraadoverschotten en -tekorten>Voorraadoverschot (hertellingen)
of
Grootboekrekeningen voor voorraadoverschotten en -tekorten>Voorraadtekort (veelal vermissingen of defecten)

Voorgestelde oplossingsrichting:

Ik zal bij het wijzigen van de voorraad een vraag gaan stellen om een oorzaak in te geven. De standaard tekst wordt dan 'Voorraad handmatig aangepast'. Deze kan overschreven worden.

Dit doe ik dan ook meteen bij voorraadwijzigingen in het artikeleditscherm (tabblad financieel en tabblad Opties)
0
5 years ago
#275 Quote
Let op: Er moet nu ook een Voorraadmutatie-dagboek aanwezig zijn. Indien niet aanwezig dan volgt er bij het opslaan de foutmelding : "Mutatie kan niet verwerkt worden: Om te verwerken is moet er een dagboek aanwezig zijn van het type 'Voorraadmutatie'."
0
5 years ago
#276 Quote
Wijziging is opgenomen in 1.0.2.49
0