Wednesday, February 5, 2025 5:49:38 PM

Inkopen uit EU

5 years ago
#251 Quote
Hallo,

Nu zet hij de inkopen vanuit de EU op nummer 8002120.
NOP zet dit bij de opbrengsten aan de debetkant.
In mijn optiek moet dit bij nummer 70 kostprijs van de omzet binnen de EU aan de debetkant.

Op deze manier kun je de juiste inkoop berekenen maar ook de juiste omzet
0
5 years ago
#253 Quote
KLopt. Dat is idd een fout in de RGS

We gaan die rekening verplaatsen en in jouw geval de waarde van die rekening omboeken.
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
5 years ago
#271 Quote
Hallo,
Ik zie de rekening nog op dezelfde plaats staan klopt dit??

Eric
0
5 years ago
#272 Quote
Klopt. De prio ligt bij jouw bank omdat daar veel mutaties verkeerd zijn opgesplitst. Maar ik pas het zeker nog voor je aan.
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
5 years ago
#277 Quote
Ik heb voor jou onder de Kostprijs van de omzet een nieuwe rekening geplaatst en per 29-5-2019 de debet en creditwaarde van de omzetrekening naar de kostenrekening geboekt.

tevens zijn je btw verslag en je BTW category aangepast zodat deze de kostprijs rekening zullen gaan gebruiken.
0
5 years ago
#279 Quote
Ik heb bovenstaande wijziging teruggedraaid in jouw administratie

In interim 1.0.2.66 zit een functie waarbij het mogelijk wordt een grootboekrekening te laten copieren en daarbij alle boekingen van het lopende jaar om te zetten naar die rekening.
0
5 years ago
#287 Quote
Dit is vandaag doorgevoerd op je administratie

Alle boekingen in 2019 zijn overgezet naar de rekening  kostprijs van de omzet binnen de EU 7012010.02

De boekingen uit 2018 zijn ongemoeid gelaten

De nieuwe rekening is ook meteen gewijzigd (indien nodig) bij:

-BTW groepen
-niet doorgeboekte mutaties
-De verslagen
-Producten
-Productsoorten
-Relaties (dwz debiteuren en crediteuren)

Er is een backup gemaakt voorafgaand aan de conversie met naam 'pre-rek8002120move.bak'

succes

stefan
0