Wednesday, February 5, 2025 5:49:15 PM

Openstaande debiteuren lijst en crediteurenlijst

5 years ago
#294 Quote
Hallo,

Ik en mijn boekhouder missen al een tijdje een actuele debiteuren of crediteurenlijst.

Of te wel dat je rapportage kunt oproepen met openstaande debiteuren of crediteuren.

Komt deze spoedig???

Eric
0
5 years ago
#295 Quote
Eric

Iets dergelijks zit er al in:

ga naar verslagen
open de balans over de gewenste periode
klik ook op 'toon debiteuren en crediteuren'
genereer nu de balans
klik in het verslag op 'Debiteurenbeheer'
KLik nu op 'Details'
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
5 years ago
#296 Quote
Hallo,

Ik bedoel een openstaande lijst.
In elk boekhoudsysteem kun je een aparte openstaande lijst debiteuren en crediteuren opvragen zonder een hele balans te moeten opvragen.
Ik kijk nu idd bij de raportage.

Graag zou ik ook een aparte rapportage hebben voor zowel de Debiteur als crediteur.

Hopelijk voeg je deze nog toe.

Eric
0
5 years ago
#299 Quote
Het staat op de lijst maar met lage prioriteit.
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
5 years ago
#300 Quote
Erg jammer,

Volgens mij zijn dit toch een van de belangrijkste zaken in een normale boekhouding
als je niet alleen maar een webwinkel hebt en ook veel op rekening verkoopt.

Eric
0
5 years ago
#302 Quote
Als je NopFinance afsluit en opnieuw start dan worden er automatisch twee nieuwe rapporten gedownload:

-openstaande crediteuren
-openstaande debiteuren

Verder zijn ook de debiteuren ouderdomsanalyse en crediteuren ouderdomsanalyse toegevoegd

De rapportages zijn te activeren via de Print knop in de crediteuren en debiteuren overzichtschermen.

Let op: openstaande posten en ouderdomsanalyse zijn afhankelijk van de afgeletterde bedragen!
0
5 years ago
#303 Quote
Bedankt
Ik ga het uitproberen

Eric
0
5 years ago
#304 Quote
Prima. Houd er rekening mee dat niet afgeletterde posten een melding van onbetaald zullen genereren in de lijst

Houd er ook rekening mee dat afletteringen tussen een niet-doorgeboekte en reeds doorgeboekte post een tweetal 'onbetaald' regels zullen genereren in de lijst. Je ziet dan onder eenzelfde omschrijving een positief en een negatief bedrag staan.
0
5 years ago
#307 Quote
Hoi,

Komen mooie lijsten uit.

Alleen moet ik nog uitzoeken waarom ze niet kloppen met de balans.
Waarschijnlijk een stukje door de meegenomen debiteuren 2018 die open blijven staan.
Ook nog wat andere zaken.
Houd je op de hoogte.

Eric
0
5 years ago
#308 Quote
Je openstaande debiteuren toont de niet-afgeletterde debiteuren. Niet-afgeletterd heeft echter geen invloed op je balanswaarde. Je kunt dit rapport dus niet gebruiken om je balanswaarde te controleren. Het zijn twee totaal verschillende zaken.
0