Wednesday, February 5, 2025 5:44:41 PM

Open staande debiteurenlijst per 31-12-2019

5 years ago
#504 Quote
Hallo,
Ga dinsdag naar de boekhouder maar de administratie klopt niet
Ik heb een openstaande postenlijst uitgedraaid per 31-12-2019 uitgedraaid
1e
Komen dit saldo openstaande debiteuren  per 31-12-2019 niet overeen met de lijst en saldibalans.

2e
Ik heb in januari 2020 bankboek afgeletterd er zijn dan facturen van december 2019 betaald.

Maar als ik kijk op openstaande debiteuren t/m 31-12-2019 zijn deze betalingen er wel van afgehaald maar dat kopt niet zouden nog op de lijst van 2019 moeten staan.

Eric
0
5 years ago
#507 Quote
Om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen moet ik toegang hebben tot jouw database. Neem contact op met Dome opdat ik een kopie van jouw database krijg.
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
5 years ago
#513 Quote
Hoi,

Ik werk nog wel steeds met versie 146 weet niet of dat het probleem is.

Dit omdat ik niet weet wat de gevolgen zijn ivm de voorraad economisch en ijzeren.

Eric
0
5 years ago
#516 Quote
In 1.0.2.169 is economische voorraad en ijzeren voorraad volledig gescheiden en kun je ook economische voorraad verminderen als die niet fysiek aanwezig is. Daarbij wordt dan de laatst bekende kostprijs genomen om de voorraadwaarde mee te verlagen.

Dit heeft verder niets te maken met je openstaande debiteuren.

ergo: ik zou eerst een copy van jouw DB willen ontvangen.
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
5 years ago
#523 Quote
Hoi,

Voor ik ga updaten even een paar vragen.

Nu werk ik zo dat als het artikel niet op voorraad is ik de verkoopfactuur niet kan doorboeken.

Ik kan wel de voorraad handmatig aanpassen met daarbij een verklaring.

Is dit dan economische of ijzeren voorraad.

Eric
0
5 years ago
#525 Quote
Jij werkt nog met het oude systeem waarbij ecomische voorraad gelijk is aan ijzeren voorraad.

In 169 zijn die twee onderling geheel gescheiden.

Inkoopfacturen en verkoopfacturen beinvloeden de economische voorraadwaarde. Die voorraadwaarde mag dus negatief (=credit) staan

Goederenontvangstbonnen, transportbonnen en pakbonnen beinvloeden de ijzeren voorraadaantallen. Die kan dus nooit negatief zijn.

Als je nu zou updaten dan is het pakbon-gebeuren niet van toepassing op jous situatie omdat je geen ijzeren voorraad hebt.

Je economische voorraad mag echter wel negatief worden (=credit)

De controle op negatieve economische voorraad is dan dus ook komen te vervallen en kan niet aangeschakeld worden omdat dat mechanisme letterlijk uit de code is verwijderd.

Hiermee krijg je hetzelfde als destijds in Osf alleen heb je met ijzeren voorraad wel weer een mooie tool om economisch vs ijzeren voorraad te vergelijken.
0
5 years ago
#526 Quote
Je kunt in een later stadium de ijzeren voorraad gaan implementeren als je ook met de warehouse module van nop wil gaan werken.

Daarmee weet nop precies waar alles ligt en hoeveel stuks er werkelijk op voorraad zijn. Hiervoor is een speciale app ontwikkeld.
0
5 years ago
#527 Quote
In 169 kun je dus een factuur doorboeken ongeacht de voorraadaantallen!

in 169 kun je ook een verwerkte factuur weer terugstellen en daarna wijzigen. Het niettigen en opnieuw maken van een factuur is dan niet meer nodig. (vanuit belastingwetgeving is niettigen wel weer beter overigens omdat je meer inzicht geeft in je financiele feiten)
0
5 years ago
#529 Quote
Hoi,

Vind het allemaal heel ingewikkeld worden.

Ik wil om mijn voorraad zo goed mogelijk inzichtelijk te houden niet werken met negatieve voorraad dus facturen niet kunnen doorboeken zonder dat ik daar een handeling voor moet doen.

Dus als ik naar versie 169 zou updaten kan ik dan doorwerken zoals ik nu doe.

Eric
0
5 years ago
#532 Quote
Dan kun je dus niet upgraden naar 169

overigens is er niets mis met een negatieve voorraadwaarde want dat betekent een schuld aan je leveranciers.
0