Hallo, Ga dinsdag naar de boekhouder maar de administratie klopt niet Ik heb een openstaande postenlijst uitgedraaid per 31-12-2019 uitgedraaid 1e Komen dit saldo openstaande debiteuren per 31-12-2019 niet overeen met de lijst en saldibalans.
2e Ik heb in januari 2020 bankboek afgeletterd er zijn dan facturen van december 2019 betaald.
Maar als ik kijk op openstaande debiteuren t/m 31-12-2019 zijn deze betalingen er wel van afgehaald maar dat kopt niet zouden nog op de lijst van 2019 moeten staan.
Om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen moet ik toegang hebben tot jouw database. Neem contact op met Dome opdat ik een kopie van jouw database krijg.
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
In 1.0.2.169 is economische voorraad en ijzeren voorraad volledig gescheiden en kun je ook economische voorraad verminderen als die niet fysiek aanwezig is. Daarbij wordt dan de laatst bekende kostprijs genomen om de voorraadwaarde mee te verlagen.
Dit heeft verder niets te maken met je openstaande debiteuren.
ergo: ik zou eerst een copy van jouw DB willen ontvangen.
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
Jij werkt nog met het oude systeem waarbij ecomische voorraad gelijk is aan ijzeren voorraad.
In 169 zijn die twee onderling geheel gescheiden.
Inkoopfacturen en verkoopfacturen beinvloeden de economische voorraadwaarde. Die voorraadwaarde mag dus negatief (=credit) staan
Goederenontvangstbonnen, transportbonnen en pakbonnen beinvloeden de ijzeren voorraadaantallen. Die kan dus nooit negatief zijn.
Als je nu zou updaten dan is het pakbon-gebeuren niet van toepassing op jous situatie omdat je geen ijzeren voorraad hebt.
Je economische voorraad mag echter wel negatief worden (=credit)
De controle op negatieve economische voorraad is dan dus ook komen te vervallen en kan niet aangeschakeld worden omdat dat mechanisme letterlijk uit de code is verwijderd.
Hiermee krijg je hetzelfde als destijds in Osf alleen heb je met ijzeren voorraad wel weer een mooie tool om economisch vs ijzeren voorraad te vergelijken.
0
In 169 kun je dus een factuur doorboeken ongeacht de voorraadaantallen!
in 169 kun je ook een verwerkte factuur weer terugstellen en daarna wijzigen. Het niettigen en opnieuw maken van een factuur is dan niet meer nodig. (vanuit belastingwetgeving is niettigen wel weer beter overigens omdat je meer inzicht geeft in je financiele feiten)
0
Ik wil om mijn voorraad zo goed mogelijk inzichtelijk te houden niet werken met negatieve voorraad dus facturen niet kunnen doorboeken zonder dat ik daar een handeling voor moet doen.
Dus als ik naar versie 169 zou updaten kan ik dan doorwerken zoals ik nu doe.