Wednesday, February 5, 2025 5:50:16 PM

Open staande debiteurenlijst per 31-12-2019

5 years ago
#533 Quote
Als ik me overigens goed herinner was jij toch een van diegenen die het niet kunnen doorboeken van facturen bij te weinig voorraad vervelend vond...
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
5 years ago
#534 Quote
Negatieve voorraad heeft in OS voor veel elende voor mij gezorgd.

Ik weet niet of ik dat wel weer wil.

Ik ga dinsdag met mijn boekhouder overleggen wat hij wil.

Eric
0
5 years ago
#535 Quote
Ik vond het begin 2019 vervelend omdat ik het niet gewend was.

Maar omdat je met nagatieve voorraad niet kunt doorboeken houd je wel veel beter de vinger aan de pols.

Vraag was eind 2019 wat te doen met webshopleveringen welke in backorder staan maar wel door mijn klant betaald zijn maar nog niet geleverd door mijn leveranciers.

Eric
0
5 years ago
#536 Quote
Wat voor elende was dat dan? Ik herinner me dat jouw voorraadwaarde erg afweek van je voorraadaantallen x kostprijs maar de oorzaak daarvan was onbekend
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
5 years ago
#537 Quote
"Vraag was eind 2019 wat te doen met webshopleveringen welke in backorder staan maar wel door mijn klant betaald zijn maar nog niet geleverd door mijn leveranciers."

Voor dat soort situaties heb je dus weer wel de 169 nodig zodat je wel je omzet kunt doorboeken bij nog niet geleverde voorraad.

Mijn voorstel zou zijn dat je toch naar 170 overstapt en dat je medio 2020 de ijzeren voorraad erbij gaat betrekken om de 'vinger aan de pols ' van de werkelijke voorraadwaarde te houden.
0
5 years ago
#538 Quote
Ga nadenken en met boekhouder overleggen.

Bedankt voor je reacties.

Ga vandaag nog bankboeken doen zal dan vragen of Domé jou een kope Data base stuurt mbt de debiteuren/crediteurenlijst per 31-12-2019
0
5 years ago
#539 Quote
Hoi,

Kan ik wel doorwerken als jij DB hebt of moet ik wachten,

Eric
0
5 years ago
#540 Quote
Jij kan gewoon doorwerken in jouw systeem.
0
5 years ago
#542 Quote
adhv jouw data heb ik enige fouten uit het rapport kunnen halen. Ik loop nu je hele jaar door ter controle van de rapportage
0
5 years ago
#544 Quote
Erik,

Ik kan nu een correcte openstaande posten lijst genereren maar er zit een 'maar' aan:

De lijst toont namelijk zowel de openstaande debiteuren als ook de niet-openstaande debiteuren.

Voor het overzicht kan ik de openstaande debiteuren wel ROOD maken.

Ook kijk ik niet meer naar de vervaldatum van een factuur maar naar de datum van doorboeken.

Dit geeft je in ieder geval een beter beeld maar het is duidelijk dat dit mechanisme herzien moet worden.

het rapport zal zich automatisch installeren als je upgrade naar 169+
0