Wednesday, February 5, 2025 6:09:53 PM

Open staande debiteurenlijst per 31-12-2019

5 years ago
#548 Quote
Hoi,

Dat zal dan mijn boekhouder morgen niet zo leuk vinden dat er zo iets simpels als een openstaande debiteurenlijst/crediteurenlijst per 31-12-2019 niet eens uit te draaien valt waarop de posten staan op 31-12-2019.

Wat Bedoel jij met doorboeken??

Volgens mij moet er gekeken worden naar afletterdatum als deze zijn doorgeboekt door het bankboek.

Eric
0
5 years ago
#549 Quote
Je kunt toch altijd het details-scherm opvragen als je in je balansverslag zit?

Daarin zie je alle openstaande posten op die datum.

1) update naar de laatste versie
2) genereer een verslag
3) Klik op de rekening 'debiteuren'
4) Klik op de popup menu 'Details'

klaar
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
5 years ago
#550 Quote
Doorboeken = Verwerken op het grootboek
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
5 years ago
#551 Quote
Afletterdatum zegt iets over de datum waarop jij de twee mutaties hebt gekoppeld. Afletterdatum zegt echter niets over de datum waarop de factuur werd betaald.
0
5 years ago
#556 Quote
Erik

Ik heb een nieuwe versie van NopFinance klaar staan: 1.0.2.173. Dome heeft de instructies ontvangen mbt de installatie.

Na installatie moet hij nog een repair script uitvoeren.

Daarna ziet je openstaande debiteurenlijst er tip-top uit en is op 2 ct na gelijk aan je balans.

Ik zag dat je nog veel mutaties niet verwerkt hebt! Als je je balans laat genereren schakel dan ook de optie 'Inclusief onverwerkte mutaties (beta)' aan. Ook moet je de openingsbalans 'Inclusief openingsbalans' aanvinken.

Verder klopt er vrijwel niets van je crediteurenafletteringen. Ik weet niet hoe het komt dat daar zo'n zootje van gemaakt is want er zijn afletteringen tussen verschillende grootboekrekeningen gedaan en ook credit tegen credit. NopFinance staat dit niet toe dus hoe dit in jouw database gekomen is is mij een raadsel.

Vwb de openstaande inkoopfacturen zal ik ws al je afletteringen met een script weg laten gooien.
0
5 years ago
#561 Quote
Erik
Er staat een 1.0.2.174 klaar (dome weet ervan) waarin je kunt voorkomen dat je bij negatieve voorraadaantallen een verkoopdocument kunt verwerken op het grootboek.

Dit staat, na update, standaard aan.
0
5 years ago
#573 Quote
Erik

Ik ga er vanuit dat jij gisteren nog contact heb gehad met Dome over die 5 mogelijk foute banktransacties.

Zo niet neem dan zsm contact met Dome op. Ik ben vanaf maandag a.s. fulltime met andere zaken bezig en wil jouw problemen voor maandag opgelost hebben.

Daar heb ik dus wel jouw hulp bij nodig.

Als ik voor vrijdag niets verneem dan ga ik ervan uit dat alles ok is en sluit ik deze case.
0