Wij krijgen zo goed als iedere dag leveringen van een leverancier. Per dag maken we daarvoor een bestelling aan welke we aan de leverancier doorgeven en zij zenden dan achteraf 1 x per week een factuur waarin alle leveringen van de afgelopen week staan. Hiervoor dienen wij alle bestellingen samen te voegen. 1 levering kan al heel groot zijn met soms wel 80 producten.
Graag zouden wij zien dat we alle bestellingen kunnen samenvoegen in Nop.
Het gaat om bestellingen die wij hebben gedaan en die aan ons zijn geleverd door onze leverancier. Van 1 leverancier hebben wij tenminste 4 leveringen per week maar soms wel 6 of 7 leveringen per week. Wij krijgen niet per levering een factuur maar krijgen slechts 1 x per week 1 factuur met daarop vermeld alle leveringen van de afgelopen week dus van tenminste 4 leveringen. Voor de boekhouding is het noodzakelijk dat die inkoopfactuur die wij 1 x per week krijgen van onze leverancier overeenstemt met de inkoopfactuur in de boekhouding (NOP). Om dat te verkrijgen dienen wij alle leveringen van die leverancier van de afgelopen week samen te voegen tot 1 inkoopfactuur.
Dus als ik het goed begrijp wil je bestellingen samenvoegen tot 1 bestelling waarna je die totaalbestelling naast de ontvangen inkoopfactuur legt ter controle.
Die inkoopfactuur die jij ontvangt van je leverancier, voer je die ook handmatig in in NopFinance?
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
[quote=Stefan]Dus als ik het goed begrijp wil je bestellingen samenvoegen tot 1 bestelling waarna je die totaalbestelling naast de ontvangen inkoopfactuur legt ter controle.
Inderdaad. Ik voeg die bestellingen samen en leg ze naast de factuur die ik 1 x per week ontvang en controleer ze, pas ze aan zodat de samengevoegde bestellingen gelijk zijn aan de factuur. Als dat zo is dan sleep ik die samengestelde bestellingen naar inkoopfactuur en ben ik klaar.
Dus eigenlijk zou je meerdere bestellingen willen samenvoegen tot 1 inkoopfactuur...
Dan zou je namelijk je bestellingen-overzicht netjes houden. Als je bestellingen samenvoegt tot 1 totaalbestelling dan lijkt het namelijk alsof je 2x zoveel aan bestelde aantallen hebt staan in je bestellijst.
Dus als ik de optie zou maken: geselecteerde bestellingen per leverancier samenvoegen tot 1 inkoopfactuur dan zou je daar klaar mee zijn.
Wat ik dan ook doe is de bestelde aantallen op de inkoopfactuur als 'bestelde aantallen' zetten. Je kunt dan in de inkoopfactuur zelf de geleverde aantallen goed instellen. (moet nog ff kijken wat het handigste is)
Ook zal duidelijk moeten zijn dat de bestellingen horen bij de inkoopfactuur. Ik zal die dan ook koppelen aan de inkoopfactuur.
Resumee:
bestelling 1 + bestelling 2 + bestelling 3 => wordt samengevoegd tot nieuwe inkoopfactuur Y
Aantallen in de bestellingen worden overgenomen op 'bestelde aantallen' in de inkoopfactuur.
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"
Er is nog een reden waarom wij bestellingen graag willen samenvoegen: Normaal gesproken maken we een bestelling aan door het selecteren van alle orders en dan een bestelling per leverancier maken want we hebben meerdere leveranciers. Maar we maken ook handmatig bestellingen aan, bijvoorbeeld voor producten die in de actie komen de komende week of voor alle backorders waar we ook een aparte bestelling voor maken. Voordat we dan een bestelling doen voegen we meerdere bestellingen samen tot 1 bestelling. Wat het extra moeilijk maakt voor ons in NOP is dat we ook geen 2 bestellingen naast elkaar kunnen openen zodat we het niet van de ene bestelling naar de andere kunnen slepen.
bestelling 1 + bestelling 2 + bestelling 3 => wordt samengevoegd tot nieuwe inkoopfactuur Y
Aantallen in de bestellingen worden overgenomen op 'bestelde aantallen' in de inkoopfactuur.
Als we enkel bestellingen kunnen samenvoegen om een inkoopfactuur te maken kunnen we niet bestellingen samenvoegen voor we een bestelling bij onze leverancier plaatsen. Als we bestellingen kunnen samenvoegen tot 1 bestelling kunnen we meerdere kanten op: - Dan kunnen we bestellngen samenvoegen om uiteindelijk een bestelling te maken maar we kunnen ook bestellingen samenvoegen tot 1 bestelling en er daarna een inkoopfactuur van maken.