De kleine ondernemersregeling kun je toepassen als je geen BV hebt en minder dan 1.883 euro BTW moet afdragen.
Er zit hier echter een adder onder het gras en dat zijn de Intracommunautaire verwervingen en de niet-EU verwervingen. Verwervingen zijn aankopen van diensten en goederen vanuit het buitenland.
De adder ligt verscholen in het toepassen van de KOR als er prestaties (geleverde diensten of goederen) vanuit het buitenland zijn verricht aan jou. Voor het toepassen van de KOR moet je namelijk de af te dragen ICP BTW niet meerekenen maar de btw die je in de voorheffing hebt staan weer wel .
Het lijkt erop dat de belastingdienst diegenen die de KOR toepassen voor het ICP deel zien als particulier koper.
Houdt hier dus rekening mee met het toepassen van je KOR!
Meer over de KOR vind je hier:
Hoe bereken ik mijn belastingvermindering vanwege de kleineondernemersregeling?
Meer over de KOR en ICP vind je hier:
Btw berekenen als u goederen of diensten afneemt uit andere EU-landen
Meer over de KOR en buitenland vind je hier:
Aangifte doen als u goederen importeert uit niet-EU-landen
Er zit hier echter een adder onder het gras en dat zijn de Intracommunautaire verwervingen en de niet-EU verwervingen. Verwervingen zijn aankopen van diensten en goederen vanuit het buitenland.
De adder ligt verscholen in het toepassen van de KOR als er prestaties (geleverde diensten of goederen) vanuit het buitenland zijn verricht aan jou. Voor het toepassen van de KOR moet je namelijk de af te dragen ICP BTW niet meerekenen maar de btw die je in de voorheffing hebt staan weer wel .
Het lijkt erop dat de belastingdienst diegenen die de KOR toepassen voor het ICP deel zien als particulier koper.
Houdt hier dus rekening mee met het toepassen van je KOR!
Meer over de KOR vind je hier:
Hoe bereken ik mijn belastingvermindering vanwege de kleineondernemersregeling?
Meer over de KOR en ICP vind je hier:
Btw berekenen als u goederen of diensten afneemt uit andere EU-landen
Meer over de KOR en buitenland vind je hier:
Aangifte doen als u goederen importeert uit niet-EU-landen
0
"In an age where information is abundantly available, it is no longer enough to possess it. You have to act on it!"